Учебният комплект като логическо продължение на езиковата система DEUTSCHPROFIS показва прогресия в две насоки. Първата е свързана с покачването на нивото на трудност. Тази прогресия се отнася преди всичко до разпределението и систематизирането на граматиката с цел нейното осъзнаване на по-високо равнище, в съответствие с възрастта на учениците и натрупаните до момента знания. Прогресия има и в избора на текстове относно дължината, вида и нивото на абстракция. Втората насока е свързана с прогресия в рамките на самата учебна система от по-лесни към по-трудни текстове, теми и проблеми.
Учебната система развива интегрирано четирите езикови умения /четене, слушане, писане и говорене/ на базата на интересни и съответстващи на възрастта и интересите на учениците текстове и комуникативни поводи. Поднесените езикови задачи са съобразени с опита и потребностите на учениците. Учещите езика предпочитат да комуникират, като говорят за себе си и нещата, които ги засягат, като разменят информация с други хора.